RaP

V šolskem letu 2023/24 smo začeli priprave na prehod celotne šole na razširjeni program v celoti. Na začetku smo oblikovali strokovni tim in pripravili načrt vpeljave. Izhajali smo iz izkušenj podaljšanega bivanja, interesnih dejavnosti, dodatnega in dopolnilnega pouka, opravili smo analizo potreb in interesov med učenci in starši.

Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem omogočiti pogoje za spodbudno učno okolje, ki jim omogoča zdrav in celosten osebni razvoj. V pogojih spodbudnega učnega okolja celostni razvoj učencev sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju njihovih individualnih želja in pričakovanj.

Razširjeni program osnovne šole omogoča učno okolje za poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.

Razširjeni program osnovne šole je treba razumeti kot komplementarni del obveznega programa, ker je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v njuni povezanosti. Namen dejavnosti razširjenega programa je med drugim nadgraditi, dopolniti ali povezati cilje, ki so pomembni in potrebni za individualni razvoj posameznega učenca ali izhajajo iz specifike šole, okolja oziroma časa.

Namen razširjenega programa je učencem omogočiti spoznavanje raznolikih možnosti za kakovostno in zdravo preživljanje ter samostojno načrtovanje prostega časa, saj kakovost preživljanja prostega časa pomembno vpliva na fizično, čustveno in duševno zdravje ter razvoj učencev.

Prvo predstavitveno delavnico za starše smo pripravili začetek junija 2024 in jih prosili, da prijavijo otroke na popoldanske dejavnosti za naslednje šolsko leto.

Nabora dejavnosti za popoldanski RaP za učence od 1. do 5. razreda in ostale dejavnosti za učence od 6. do 9. razreda smo oblikovali čez poletje, septembra pa starše nagovorili z dopisom (30. 9.). Pred roditeljskim sestankom smo jim poslali urnike s ponudbo in navodili za elektronsko prijavo.

Vsem učencem smo ponudili uravnotežen nabor dejavnosti s treh področij (gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje, kultura in državljanska vzgoja ter učenje učenja).

Od organizacijskih novosti smo se odločili za tri:

  • učenci tudi iz popoldanskih dejavnosti odhajajo ob določenih urah, torej ob koncu dejavnosti (in ne med),
  • imamo aktivne odmore za učence od 4. do 6. razreda,
  • učenci od 6. do 9. razreda imajo vsak teden uro, namenjeno oddelčni skupnosti.
Dostopnost